دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

5 خانه درختی جالب دنیا

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۱۱ ق.ظ
چه کیفی میکنن با این خونهااااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
** خانه وینکلسون




 یکی از جالب ترین خانه ها در شهر پورتلند به دست طراح، اریشتکت "رابرت هاروی" ساخته شده است. این خانه با منظره ای زیبا یکی از بهترین جلوه های بصری را دارد همچنین درون خانه نیز از بهترنی دکوراسیون ، بهترین وسیله های زندگی استفاده شده است. بسیاری این خانه را بهترین خانه درختی دنیا می دانند.

** رستوران درختی



رستوران "بندر ناها" در اوکیناوا ژاپن منحصر به فردترین رستوران دنیا است. در این رستوران شما می توانید در ارتفاع 10 متری و بر روی یک درخت هرچه می خواهید سفارش دهید و بخورید. البته نکته بسیار مهمی که در مورد این درخت به آن اشاره کنیم واقعی نبودن این درخت پهناور است که رستوران روی آن قرار گفته است. این درخت از چوب اما توخالی درست شده است چراکه قرار است آسانسور درون آن نصب شود.

** سنگ ساحل



یک بار دیگر در ژاپن خانه درختی به نام "سنگ ساحل" که به وسیله "کوبایاشی تاکاشی" طراحی شده است نظر ما را به خود جلب کرده است. این خانه در دل جنگل و با هدف ارتباط برقرار کردن با پرندگان ساخته شده است. تا به حال پروژه های مختلفی در ان به سرانجام رسیده است اما سازه شیشه ای و المینیومی این خانه بیش از هر چیز مورد توجه است.

** دفتر کار معلق



در واشنگتن "جیک جیکوب" که یک شرکت خانه درختی" سازی دارد دفتر خودش در میان جنگل های "بوگون" و به صورت معلف طراحی کرده است. دفتر او که یکی از خانه درختی های منحصر به فرد است به صورت معلق میان زمین و آسمان است. از آنجایی که خانه درختی به درخت متصل نیست از حلقه های برای نگه داشتن آن استفاده می شود این حلقه های تنظیمات  و تعادل خانه را به عهده دارند.

** خانه 30 متری



خانه درختی "هوراس بورگس" در دنیا نظیر ندارد، این خانه 30 متر از زمین فاصله می گیرد و به دل آسمان می رود. خانه درختی او نزدیک به 10 طبقه دارد و برای ساخت نیاز به 6 درخت دارد که در کنارهم قرار کرفته باشند. این خانه درختی رکورددار بلندترین خانه درختی دنیا است و سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کند. او تنها برای ساختن این خانه 258 هزار بار با چکش به شست دستش ضربه زده است.
  • سید عرفان مسعودی

نظرات  (۲)

  • پویان ولی زادگان
  • سلام سید
    زیباست سید احسنت.
    نظرتو تائید کنم؟
    پاسخ:
    باسلام
    خییلی ممنون از نظرت
    اره گلم تاییدش کن
    Je ne sais pas si vous lisez l’équipe papier auijord’huu. Mais leur dessin humoristique sur Fed est trop marrant. C’est en première page.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی