دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

10 ساز عجیب دنیا

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۳ ق.ظ

عجبب !!!!!

** نانو گیتار



دنیایی موسیقی هیچگاه دستگاهی به این کوچکی ندیده است و نخواهد دید. یکی از جالب ترین ابزارهایی که تا به حال ساخته شده است، گیتاری به اندازه 10 میکرومتراست. این گیتار توسط دانشمندان دانشگاهی در آمریکا ساخته شده است که اندازه آن به کوچک یک سلول بدن است. البته صدایی که این گیتار ایجاد می کند تنها به وسیله دستگاه های بسیار پیشرفته قابل شنیدن است.

** پیانو لگویی



"هنری لیم" یکی از عاشقان لگو چندی پیش پیانویی با استفاده از لگو ساخت که تنها سیم های آن از وسیله ای دیگر ساخته شده بودند. او برای ساخت این پیانو نزدیک به دو سال زمان صرف کرد، او برای این پیانو نزدیک به 100 هزار قطعه لگو را بر روی هم قرار داده است به همین علت از همان زمان در میان عجیب ترین ادوات موسیقی به حساب می آید. نکته جالب در مورد این لگو این است که صدایی کاملا طبیعی از آن به گوش می رسد.

** ساز یخچالی



همانطور که از نام این ساز مشخص است با دستگاهی بسیار عجیب سروکار خواهیم داشت. "Iner Souster" آلمانی این ساز را ساخته است و برای درست کردن آن از هر چه در آشپزخانه پیدا میشود استفاده کرده است. بخش اصلی ان از یخچال با فرار گرفتن در کنار قابلمه و ظرف سالاد آماده شده است. نکته جالب در مورد این ساز این است که چند گروه ارکستر از آن به عنوان سازی با صدای جالب استفاده کرده اند.

** ساز بادکنکی



در میان همه وسیله های موسقی شاید عجیب ترین آن ها را بتوان "ساز حبابی یا بدکنکی" دانست. این ساز توسط یک نوجوان به نام"آرون وندل" ساخته شده است که وسایل آن بسیار ساده هستند. وی با استفاده از چند لوله پی وی سی به همراه اب و دو عدد بادکنک به عنوان کمپرسور باد این ساز را ساخته است. وقتی کلید ها تکان می خورند با صدای ترکیدن حباب ها ساز نواخته میشود. صدای منحصر به فردی دارد که شاید شما را به یاد ترکیدن حباب های روی آب جوش بیاندازد.

** Didgeridoo



درحالی که سازهای این لیست همگی منحصر به فرد هستند این ساز به نوعی کمی بیشتر آشناست. یکی از سازهای بادی که بومیان استرالیا از آن استفاده می کرده اند این روزها به عنوان قدیمی ترین ساز بادی دنیا شناخته میشود. صدای این ساز بسیار بم است و بیشتر شما را یاد فیلم های بومی یا قبلیه ای نشین می اندازد. این ساز بسیار بلند است به همین علت برای خارج کردن صدا از آن نیاز به توان زیادی از سوی نوازنده است.

** 12 گیتار



یکی از عجیب‌ترین ادوات موسیقی را می توان در دست های هنرمند ژاپنی به نام "یوشیهیکو ساتوه" دید. او با متصل کردن 12 گیتار به یکدیگر توانست یکی از عجیبترین سازها شخصی سازی شده در دنیای موسیقی راک را تولید کند. این دستگاه که 12 گیتار نام دارد نزدیک به 72 تار دارد و کمتر کسی توانایی نواختن آن را دارد.

** شیشه های "Armonica"



یکی از سازهای بسیار عجیب دنیا در سال 1761 ساخته شده است و محل زادگاه آن به نظر می رسد که در آمریکا قرار دارد. این ساز از 37 شیشه حلقوی ساخته شده است که همه آن ها به یک میله متصل شده اند. نوازنده باید انگشتانش را خیس کند و با ضربه زدن روی شیشه ها قطعه ای موسیقی را بنوازد. بتهوون و موزارت برای این ساز قطعاتی را نوشته اند اما هیچگاه مشخص نشد که چرا این ساز از رده خارج شد.

** خانه موزیکال



دو طراح آمریکایی چندی پیش خانه ای را ساختند که در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. "David Hanawalt" و "Bill Close" خانه ای را به سبک قدیمی ساختند و در طراحی آن به باد اجازه انجام هرکاری را داده اند. این خانه به این صورت است که با پیچیدن باد در میان راهروها و قدن زدن روی پله های آن صداهای مختلفی تولید می شود و این خانه یه یک خانه موزیکال تبدیل شده است.

** فنس نوازی



"جان رز" هنرمند استرالیایی یکی از افرادی است که چند سال پیش در یک حرکت جالب با استفاده از سیم خاردارها و البته فنس های مختلف در نقاط متفاوت دنیا قطعات موسیقی جالبی ساخت. وسیله اصلی کار او یک آرشه ویولن بود و او با کشیدن این آرشه روی فنس های مختلف صداها متفاوتی را ضبظ کرد. این روش کاری او بعدها به فنس نوازی یا آهنگسازی با سیم خاردار مشهور شد.

** درخت آوازه خوان



یکی دیگر از سازهای عجیب دنیا را می توانید در انگلستان ببینید. جایی که طراحی به نام " مایک تونکین" درختی از لوله های استیل را در بالای تپه های "لنک شایر" قرار داده است و آن را درخت آوازه خوان نام گذاری کرده است. این دستکاه از لوله های مختلفی ساخته شده است به صورت دایره ای روی یکدیگر قرار گرفته اند. با وزیدن باد و جراین گرفتن آن ها درون این لوله ها صداهای جالبی به وچود می آید که باعث شده است این دستگاه عجیب ترین ساز موسیقی در دنیا باشد.
  • سید عرفان مسعودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی