دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

دانجال ها

مجموعه ای از دان ها ( دانستنیها ) و جال ها ( جالب ها ) ی دنیا و عصر حاضر

چگونه آلرژی را فیتیله پیچ کنیم ؟

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ق.ظ
جالب و دانستنی !!!!!!!
** پاک کردن هوای اطراف خود: می‌توانید در محیط کار و زندگی خود از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید تا از ورود ذرات گردوغبار، گرده گیاهان و هر آنچه که در هوای اطراف ایجاد حساسیت می‌کند، به دستگاه تنفسی جلوگیری شود. می‌توانید با پاک کردن هوای محیط اطراف خود، زمینه را برای بروز آلرژی به حداقل میزان ممکن برسانید.

** تمیز کردن پادری به طور مرتب: پادری‌ها معمولا در بیرون از منزل استفاده می‌شوند، اما در جلوی دستشویی، حمام و حتی اتاق‌ها هم به کار می‌روند. پادری‌ها به خصوص پادری‌های بیرون از منزل، مملو از خاک، گردو غبار، قارچ و میکروب می‌باشند و اگر برای مدت طولانی شسته نشوند، مواد حساسیت زا از آنها وارد هوا شده و علائم آلرژی را در افراد تشدید می‌کند.

** استفاده از ترکیب لیمو ترش و عسل:
مقداری لیموترش را با مقداری آب و عسل مخلوط کنید. این ترکیب را صبح ها، به صورت ناشتا در فصولی که آلرژی دارید، مصرف کنید. مصرف این ترکیب به نرم شدن گلو کمک زیادی می‌کند و خلط پشت حلق را که سبب ناراحتی افراد مبتلا به حساسیت می‌شود از بین می‌برد.همچنین این ترکیب قابلیت دفع سموم بدن را دارد. علاوه بر این منبع خوبی از ویتامین ث می‌باشد.

استفاده از گیاه اکالیپتوس: اکالیپتوس به طور طبیعی به عنوان کاهش‌دهنده انواع التهاب، مخصوصا التهاب تنفسی استفاده می‌شود.نحوه استفاده از آن به این صورت می‌باشد که 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ خرد شده گیاه اکالیپتوس را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. سپس دمنوش آن را بنوشید. التهاب ناشی از بروز حساسیت در افراد با این روش کاهش پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که برگ این گیاه در عطاری‌ها و فروشگاه‌ها قابل دسترسی و خریداری است.

** عدم مصرف غذاهای آلرژی‌زا: در فصولی که آلرژی دارید، سعی کنید از مصرف غذاهای حساسیت زا خودداری کنید، زیرا علائم آلرژی را در شما بدتر می‌کنند.غذاهای تند و پر ادویه، میوه و سبزیجاتی مانند کیوی، بادمجان و گوجه فرنگی از جمله موادی هستند که علائم حساسیت را در بسیاری از افراد تشدید می‌کنند.

خوراکی های آلرژی کش

پس از رعایت نکات ساده باید به سراغ خوراکی هایی بروید که می توانند شما را در راه مقابله با آلرژی همراه کنند. این خوراکی ها با موادی که دارند کمک به سزایی به شما خواهند کرد و همچنین از نظر پزشکان نیز تایید شده است.

ماست

اولین گزینه ای که باید در فصل بهار به سمت ان بروید و بیش از پیش استفاده کنید ماست است. لبنیات برای از بین بردن آلرژی گزینه های بسیار مناسبی هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید. ماست با داشتن خواص پروبیوتک می تواند نقش به سزایی در مقابله با باکتری ها و بیماری های مختلف داشته باشد. ماست سیستم بدن را تقویت می کند و یکی از بهترین گزینه های برای مقابل با آلرژِی است.

ادویه

ادویه یکی از بخش های اصلی هر غذایی است و بودن آن در غذا می تواند باعث خوشمزه و خوش طعم شدن غذا شود از این رو باید در همه خوراکی ها به نوعی حضور داشته باشد. در فصل بهار استفاده از ادویه های تند مانند فلفل را بیشتر کنید تا از شر آلرژی ها در امان باشید. غذاهای تند در این فصل گزینه های بسیار خوبی برای از بین بردن آلرژی هستند.

ماهی

گزینه بعدی که باید فصل بهار را با آن همراه کنید ماهی است. وج.د امگا-3 در این خوراکی بیش از همه در این فصل به درد شما می خورد جایی که دیگر با خوردن ماهی بسیاری از علائم آلرژی برطرف میشود. در کنار ماهی بهتر است از غذاهای دریایی به طور کلی بیشتر استفاده کنید.

سیب

میوه ها نیز بخش آخری هستند که می توانند به شما در مقابل آلرژی کمک کنند. سیب اولین و بهترین گزینه ای است که می توانید از آن استفاده کنید. روزانه یک سیب از سوی بسیاری از پزشکان برای سلامتی توصیه می شود و در این فصل این توصیه به اجبار تبدیل می شود. اگر واقعا قصد آن را دارید که از آلرژی در امان باشید روزانه یک سیب را فراموش نکنید.
  • سید عرفان مسعودی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی